AKTUALNOŚCI

Kartka z kalendarza
Wtorek, 22 października 2024
imieniny Filipa i Kordulii

...Piękno i magia Krakowa!

W dniu wczorajszym, tj. 08.październik całą placówką pojechaliśmy w ramach rehabilitacji społecznej pociągiem Intercity - do pięknego, słonecznego Krakowa! To był niezapomniany dzień! Po wyjściu z PKP czekały na nas melex-y, dzięki którym mogliśmy zobaczyć Stare miasto i Kazimierz. Przejażdżka pięknymi ulicami starego miasta pozwoliła nam poznać historię tego miejsca i odkryć na nowo, powszechnie znane budowle. Trasa obejmowała Rynek Główny (kościół Mariacki, Sukiennice, wieża Ratuszowa), Bramę Floriańską, Barbakan, muzeum Czartoryskich, ul.w Jana, kościół św. Janów, zaułek niewiernego Tomasza, ul. Sławkowska, Plac Szczepański wraz z pałacem sztuki, ul. św Anny wraz z kościołem św. Anny, Uniwersytet Jagielloński, kościół Franciszkanów, Pałac Biskupi wraz z oknem Papieskim, wzgórze Wawelskie (Zamek Królewski oraz Katedra).Następnie podążyliśmy na Dzielnicę Kazimierz. To zabytkowa dzielnica Krakowa, pełna kultury i sztuki. Miasto założone przez króla Kazimierza Wielkiego. Pierwsze mury obronne wybudowano w roku 1340, a prawa miejskie otrzymał w 1335 r. Do roku 1880 dzielnica Kazimierz była wyspą rzeczną. Ówczesne miasto wraz z czasem stało się najważniejszym żydowskim centrum edukacji zarówno w Europie, jak i na świecie. Mieszkali tu wybitni Żydzi, najważniejsi rabini, którzy tworzyli swoją unikalną kulturę i tradycję. Podczas przejażdżki mogliśmy zwiedzić część chrześcijańską oraz żydowską Kazimierza. Trasa ta obejmowała: Kościół Bożego Ciała, plac Wolnica wraz z ratuszem kazimierskim, ul. Józefa, ul. Szeroką: Synagoga Stara, Synagoga Poppera, Synagoga Remuh, Mikveh, Stare żydowskie sklepy, Plac Nowy, Synagoga Temple, Synagoga Izaaka.
Po dawce ogromnej wiedzy poszliśmy na ciepły posiłek. Następnie wszyscy udaliśmy się, aby zakupić pamiątki w zabytkowym budynku sukiennic, który znajduje się na Starym Mieście pośrodku Rynku Głównego. Podczas spaceru był również czas wolny, gdzie wszyscy uczestnicy w swoim zakresie zakupili sobie herbatę/ kawę oraz pyszny deser. Mogliśmy się cieszyć promykami słońca oraz pięknym miastem jakim jest Kraków. W czasie wolnym dwóch chłopaków, którzy uwielbiają Harrego Pottera odwiedziło restaurację „Dziórawy Kocioł”, gdzie można było delektować się dymiącym, tajemniczym eliksirem i poznać magię Harrego. Po całym dniu przyszedł czas na powrót pociągiem do domu. Słoneczko świeciło i humory dopisywały podczas całego pobytu. Pełni entuzjazmu, wspomnień bogatsi o nowe doświadczenia wróciliśmy bezpiecznie do domu. Naszą przygodę uwieczniliśmy na dołączonych zdjęciach.